آخرین اخبار
کد مطلب: 80066
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنايات صهونيست‌ها در غزه
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1595

به گزارش سلام لردگان، اعلام زمان از‌سرگيري مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه ?+?، عزم سياسي ايران و آمريکا براي دستيابي به توافق نهايي در موضوع هسته‌اي، بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنايات اخير رژيم اسرائيل عليه مردم غزه و پيگيري جدي اوضاع عراق از سوي ايران، از جمله مهم‌ترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است.

 
 
 
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنايات صهونيست‌ها در غزه
 
خبر ازسرگيري مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه ?+ ? از ماه سپتامبر سال جاري ميلادي، موضوعي است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار بسياري از مطبوعات جهاني قرار گرفته است.

«تودي زمان» ترکيه مي‌نويسد، پس از موافقت ايران و ?+ ? با تمديد دوره زماني مذاکرات هسته‌اي، ايران اعلام کرده مذاکرات در اوايل ماه سپتامبر از سر گرفته خواهد شد. اين روزنامه به نقل از مرضيه افخم، سخنگوي وزارت خارجه ايران مي‌نويسد: «تمديد مذاکرات نشان مي‌دهد که فضاي مثبتي وجود دارد». وي اشاره کرده که هم‌اکنون بزرگ‌ترين اختلاف ميان طرفين بر سر ظرفيت برنامه غني‌سازي اورانيوم ايران است. 
 
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنايات صهونيست‌ها در غزه
 
در همين زمينه، روزنامه «گالف نيوز» با انتشار مطلبي از عزم مقامات عالي‌رتبه سياسي در ايران و ايالات متحده براي براي دستيابي به توافق نهايي هسته‌اي و کارآمدي اين توافق خبر داده است.

اين روزنامه مي‌نويسد، ساختار رهبري سياسي در ايران و آمريکا، خواستار دستيابي به توافق است و اطمينان دارد ‌مي‌توان به يک توافق دست يافت؛ بنابراين، تمديد چهار ماهه دوره زماني مذاکرات، نشانه شکست گفت‌و‌گو‌ها نيست و صرفاً بيانگر آن است که دو طرف به زمان بيشتري نياز دارند. به باور گالف نيوز، از نشانه‌هاي عزم طرفين براي رسيدن به توافق اين است که هر دو طرف در گفت‌و‌گوهاي اخير در وين در مسائل کليدي از خود انعطاف نشان داده‌اند.
 
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنايات صهونيست‌ها در غزه
 
اما در ميان ديگر مطالب، سخنان روز گذشته مقام معظم رهبري درباره رخدادهاي اخير در غزه، در شمار بسياري از مطبوعات و رسانه‌هاي جهاني بازتاب يافته است. خبرگزاري «رويترز» ضمن پرداختن به اين موضوع مي‌نويسد، رهبر ايران خواستار پايان کار رژيم جنايتکار اسرائيل شده است. 

اين خبرگزاري مي‌نويسد آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر ايران، روز گذشته خواستار برگزاري رفراندومي در سرزمين‌هاي اشغالي شده که شامل عرب‌ها و يهوديان اين سرزمين باشد تا بدين ترتيب، کار رژيم صهيونيستي به پايان برسد؛ اما به باور ايشان، تا هنگامي که امکان برگزاري چنين رفراندومي فراهم شود، مقاومت مسلحانه امري لازم و ضروري است. 
 
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنايات صهونيست‌ها در غزه
 
در پايان در مطلبي مربوط به اوضاع عراق، سايت خبري «عراقي نيوز» به اظهارت روز گذشته سخنگوي وزارت خارجه ايران درباره اين کشور پرداخته و مي‌نويسد، ايران اوضاع عراق را با نگراني بسيار شديد پيگيري مي‌کند. 

افخم اشاره کرده که سفر اخير علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران به عراق، در همين راستا و با هدف رايزني با مقامات عراقي و همچنين انتقال پيام حمايت ايران از ثبات منطقه‌اي صورت گرفته است. 

وي ضمن هشدار درباره اينکه توسل به تروريسم، بر ساختار سياسي عراق تأثير مي‌گذارد، گفته ايران از صلح و ثبات در عراق حمايت مي‌کند و براي مبارزه با تروريسم مشغول رايزني و گفت‌و‌گو با کشورهاي منطقه است. 
منبع: تابناک
انتهاي پيام/

 

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس